Ezen az oldalon fogok írni, és fényképeket felrakni azokról a túrákról, amelyeket a SIMSON STAR motorommal teszek meg.
Ebben az évben már sok túrára nem volt lehetőségem, az idő rövidsége miatt, és lassan itt az igazi ősz, amikor én már hosszabb túrákra nem vállalkozom, de tavasszal ígérem, hogy bőven lesz miről írnom ebben a menüpontban!
(Terveim között szerepel a Bükk, a Mátra és a Bakony körbe motorozása, de egy komoly körutat tervezek a Balaton körül is, és fel szeretném keresni Baját és Szekszárdot, valamint a Ráckevei sziget több települését is. És hát el ne felejtsem, hogy meg szeretnénk Simsonos barátaimmal látogatni egy 3 napos túra keretében Tátra Lomnicot, és Zakopane-t is.)
Sajnos az ez évi túrák véget értek, ez már nem motorosnak való idő... legalábbis nem a magamfajta vén-motorosnak.
_________________________________________________________
A napokban sikerült szereznem egy eredeti SIMSON pumpát!!
Nagyon megörültem a szerzeményemnek, mert már hónapok óta keresek egy ilyen pumpát, de eladó mostanáig nem akadt. Simsonos (sors)társaim már le akartak beszélni róla, mert szerintük reménytelen vállalkozás egy ilyen pumpát beszerezni, de én nem adtam fel.
A Vaterán az órás barátom vette észre, én meg azonnal lecsaptam rá.
Kicsit ütött-kopott, de teljesen működő képes állapotban volt. Kapott egy tisztítást és festést, és most így néz ki:
No nem baj, elkezdem a motor rendbe tételét, és a felkészítését a jövő évi túrákra. Kicsit itt-ott csinosítok rajta, és amit kell kicserélem, megjavítom.
Kezdtem a csomagtartóval, mert annak a krómozott részeit az előző tulaj kályhaezüsttel kente le.
Nagy részéről már eltávolítottam a festéket, de elég csúny látvány fogadott. A krómozás menthetetlen.
Ilyen volt még egyben a csomagtartó:
Egy új csomagtartót nem tudok venni, kicsit drágának tartom a több mint 10.000,- forintos árat. Krómoztatni sincs értelme, mert az is bele kerülne ennyibe. Nem marad más, mint a teljes polírozás, és a krómhoz közeli festékkel való festés. (Szerencsére ilyen festékem van.)
Természetesen kapott új csomagleszirító gumit és tartozékait is.
A régi és az új leszorító gumi:
Rövidesen bemutatom, milyen lett.
---------------------------------------------------------------------------------
De álljon itt pár sor és fénykép az eddigi túrákról:
2014.11.15. Királyrét
Ebéd után órás barátommal motorra pattantunk, és kirobogtunk Kirélyrétre. Ki kellett használnunk a remek napsütést, a jó időt, mert így november derekán már minden motorozással töltött óra ajándék.
Hazafelé megálltunk egy kis pihenőre a Duna-parton is:
2014.11.06.
Ma ismét motorra pattantam egy rövid motorozásra. Csak a környéken riogattam az embereket
A repülő téren egy ideig nézegettem a modellezők gyönyörű gépeit, majd egy kicsit az úttalan-utak felé vettem az irányt. Nagyon szép, kellemes idő volt.
ZEBEGÉNY 2014.10.25
Ezen a gyönyörű napsütéses, de egy kicsit hűvös szombati napon, ebéd után egy rövid túrára indultunk a napokban megismert váci Simsonos kollegával, Péterrel.A tervek szerint Ágoston órás barátom is velünk tartott volna, de ő kb. 2 órával az indulás előtt lemondta, mert "családi program" jött közbe...
(Nos ilyen az, ha a feleségek tervezik a hétvégi programot. )
Az első együtt-motorozásunk nagyon jól sikerült. Meglátogattuk Zebegényt, és egy kávézó napsütéses teraszán fogyasztottuk el délutáni kávénkat. Alaposan megvizslattuk egymás motorjait, de út közben többen is ezt tették a gépsárkányainkkal, sok dícsérő szót kaptunk megállóink alkalmával.
(A képeken majd látni fogjátok, hogy a Péter motorja nagyon szép, a közelmúltban lett felújítva, és persze kiválóan működik!)
Úgy váltunk el, hogy jövőre valószínűleg még sok benzint fogunk együtt pusztítani!
Útban Zebegény felé, egy rövid pihenő Nagymaroson:
Haza felé megálltunk egy kis napfürdőzésre a váci Duna-parton:
BÖRZSÖNY 2014.10.19.
A gyönyörű, napsütéses időben ma is motoroztam egy kicsit. A Dunakanyart vettem célba, de Kismarosnál elkanyarodtam Magyarkút felé az erdő irányába.
Visszatértem Kismarosra, és tovább haladva a Duna parton, letértem Kóspallag felé. Útközben megálltam a Törökmezőn is a Kalandparknál, ahol találkoztam egy váci illetőségű, szintén Simson-barát, nagyon szimpatikus kollegával. Gyorsan telefonszámot cseréltünk, gyanítom, hogy fogunk majd mi még egyszer együtt motorozni.
Úton Kóspallag felé:
Meglátogattam a Kisinóczi túristaházat is:
Hazafelé Szokolyán át mentem, és még megálltam pár percre a Duna parton naplemente előtt:
Szombaton Horton jártam, ahonnan nagyon finom, édes sütőtököket hoztam, így a két nap összesen 295 km-t motoroztam.
KIRÁLYRÉT - NAGYMAROS 2014.10.10.
Megtett kilométer: 108
Ma délután nagyon szépen sütött a nap - igazi őszi motorozós idő volt! - ráadásul péntek, ezért úgy gondoltam, hogy délután kettőkor leállítottam a gyárban a szerelősort, lekapcsoltam a főkapcsolót és fél háromkor már a motoron ültem. Irány Királyrét!
Gyönyörű időben, nagyon kellemes kis délutáni kirándulás volt.
Királyréten elég sokan voltak, főleg bakancsos túristák, nem akartam őket a pöfögésemmel zavarni ezért egy aránylag kellemes hot-dog elmajszolása után már indultam is vissza.
Kismarosra érve azonban még elég sok idő volt napnyugtáig, ezért aztán ellátogattam még Nagymarosra is, ahol kb. 1970-ben voltam építőtáborban.
A Duna parton a pavilonknál 15-20 percet napfürdőztem, majd elindultam haza.
Jó ez a motorozás, komolyan...!
_________________________________________________________
MÁTRAFÜRED 2014.09.06.
Megtett km: 185
Sajnos nagynéném egy idősek otthonában van már sok éve, Mátrafüreden. Egyik nap úgy gondoltam, hogy motorral látogatom meg, és viszek neki egy kis palacsintát, amit nagyon szeret.
Érkezés Mátrafüredre:
Az otthon bejáratánál:
Ha már a Mátrába voltam, elgurultam a Mátra Kempinghez is:
_________________________________________
EGER 2014.07.28.
megtett km: 315
Természetesen Eger volt az első komolyabb túrának a célpontja, de a környéken is felkerestem pár régi, ismerős helyet.
Útban Eger felé:
EGER-Felnémeten (valamikor Eger XIII. kerületnek hívták) is megálltam, a volt házunk helyén, amelyet 1973 végén bontottak le, mert életveszélyes, félig beomlott pincéket találtak a ház alatt:
Az Almár-i dombtetőn felkerestem a volt hétvégi házunkat is, amelyet Édesapám halála után adtunk el:
(Nincs igazán jó állapotban, úgy láttam, nem nagyon törődik vele új gazdája...)
(A volt kisházunk kapujában)
Kicsit megálltam Szarvaskő és Almár között annál a földút kijáratánál, amely kb. 100 méter után a patak parton ér véget. Ott egy kis tisztás található, amit úgy 1970-72 körül esténként sokszor felkerestünk motoros barátaimmal, és egy kis tűz mellett, gyakran szalonnasütés közben jókat beszélgettünk:
Felsőtárkány után, a Barát-rét végénél lehet jobbra egy aránylag jó minőségű beton úton a volt Zsuzsa-házhoz eljutni, amely a fő úttól kb. 4 km-re van, az erdőben.
Azért "volt" Zsuzsa-ház, mert 1970-80 között még egy nagyon kedves kis faház állt ott, de sajnos az óta elbontották. Sok túránk célpontja volt a hely, és több esetben aludtunk ott, és töltöttünk el teljes hétvégét.
Az alábbi képen a Zsuzsa-háznál lévő forrás, amely - ha szerényen is - de ma is friss vizet ad:
(Külön érdekessége ennek a képnek, hogy ezt egy PRAKTICA BC1-es, analóg /azaz filmes!!/ fényképezőgéppel rögzítettem, mint ahogyan a következő képet is.)
Az egri túra vége felé délután, a barátaimmal még beszélgettünk egy kicsit egy étterem teraszán pár üveg üdítő mellett, majd elindultam haza, és bő két és fél órás motorozás után érkeztem meg:
(Egyöntetűen az volt a véleményük, hogy ők nem vállalkoztak volna egy ilyen túrára. Nem értem miért, hiszen a motor nagyon megbízhatóan működik, a világ végére is el lehet(ne) vele menni, és hát még fiatalok vagyunk miért ne motoroznánk?)