Orosz Ferenc

Magamról, hobbiról, barátaimról, nosztalgiáról, tárgyaimról...

Mi mással is kezdhetném, mint hogy már a kis unokám is motorozni szeretne! Vigyor

És most a túrákról:

Természetesen jártam Egerben több alkalommal is.

Igen, azon a vízen jöttem át. (és vissza is mentem!) Nevetés

Hazafelé az egyik alkalommal Egerből a Mátrán keresztül jöttem haza és meglepően jól bírta a gép az emelkedőket.

Mátraháza, parkoló

Megálltam egy kis nézelődésre Pálosvörösmarton, ahol már nagyon régen jártam. Ajánlom mindenkinek, hogy látogasson el ide, mert nagyon szép és rendezett, csupa virág település.

Jártam a Szentendrei szigeten is, annak is a legészakibb csücskében. Egy kis könnyű, délutáni motorzás volt.

Ellátogattam Gödre, egy veterán találkozóra is, ahol annyi motor és autó volt, hogy alig fértek el. Szebbnél szebb motor és autó csodákat láttam, és úgy döntöttem, hogy ilyen találkozókra gyakrabban el fogok látogatni. (Eddig ugyanis egy vagy két ilyenen voltam összesen.)

Mi NDK-sok

A Simsonos szekció, hátul a legvégén a kék Schwalbe után az én motorom, amiből gyakorlatilag csak az ülés látszik.

Találkoztam egy érdekes műszaki megoldással is, lehet, hogy a tulajnak szabadalmaztatni kellene. Kacsintás

(Ha jól megnézitek a két Star között álló Simsont, a henger oldalán egy furcsa szerkezetet láttok... no? Igen!!! Rá van drótozva egy számítógép ventillátor a jobb hűtés érdekében! Nevetés

Egy nógrádi délutáni túrám alkalmával elkapott egy jó kis eső. Először az első falu szélén lévő vegyesbolt előtti tető alá álltam be motorostól, ahol rajtam kívül már jó néhány helyi lakos bámulta maga előtt a félig üres sörös üvegeket, Vigyor alig fértem be. Aztán amikor a jelenlévőknek kértem a boltostól egy kör sört, még a motoromat is letörölgették, hogy ne legyen vizes! NevetésNevetés

Amikor tovább indultam, újra rázendített az eső, és kénytelen voltam a végét egy buszmegállóban kivárni.

Aztán egy Dunakanyar-i délutáni motorozásom alkalmával utól ért egy csodálatos gép, megelőzött és megállított.

Egy csodálatosan, minden porcikájában eredetire felújított P 20-as motor!! A gazdája elmesélte, hogy gyakorlatilag nincs olyan alkatrésze, amit ne néztek volna át, ne újjítottak volna fel, vagy cserélték volna ki.

Hogy irígyeltem gimnazista koromban azokat, akiknek ilyen motorjuk volt!

Még egy érdekesség derült ki a beszélgetésünk alkalmával: egy sarokra lakunk egymástól! Vigyor

Órás barátommal elgurultunk a napokban Hort-ra, pár darab sütőtökért.

Hazafelé egy kis pihenőt tartottunk az egyik benzinkúton.

És a legutóbbi túrám, persze szintén Eger.

Egri barátaimmal szerveztünk egy kis kirándulást, Felsőtárkányba, a (volt) Zsuzsa-házhoz. Ide 1968-73 körüli időkben gyakran kirándultunk motorral. (Sajnos az óta a kis házat már elbontották, de ettől még jó kis kiránduló hely maradt.)

Most már csak én mentem motorral, a három barátom autóval érkezett, ők nem olyan nosztalgia-bolondok mint én, és mint elmondták - már nem is nagyon mernének felülni egy motorra. (Persze azért volt, aki felmert....)

Zoli barátommal 1972-ben egy éjszaka Egerből lementünk Siófokra, majd két nap múlva haza. (Mert ugye annak idején ez a motor két személyes, rendszámos motor volt. LO 82-60 volt az én Simson Star-om rendszáma.)

Ennek emlékére, a Zoli barátomat a Lillafüredi úttól a Zsuzsa-házig motorral vittem fel, ami úgy kb. 4-5 km.

Úton fel a hegyre.

Aztán történt egy kis malőr, mert megérkezésünk után a Zoli fejéről nem akart lejönni a bukó...! A csattja sehogyan sem akart kikapcsolódni.

A végén nem volt mit tenni, el kellett vágnom a szíjat. Persze ezen közben hatalmasakat nevettük. Vigyor

No jó, tudom, mindannyian bolondok vagyunk egy kicsit... Király

Ebben az évben még sajnos elég kevesett lehetett motorozni, az állandó esőzések miatt.

Voltam azért már Királyréten, és Zebegényben is, de ezek rövid, délutáni túrák voltak.

Május 8-án délután Mátrafüreden voltam, ahol egy nagyon finom palacsintát ettem. Út közben megálltam Hort után egy MZ-s kollegánál az út szélén, aki éppen defektet javított, de sajnos nem tudtam neki segíteni, mert a külső gumija szakadt el. Már úton volt hozzá a barátja egy új külsővel.

Ma ebéd után ismét előkaptam a motoromat, és komppal átmentem a Szentendrei-szigetre,

(Nem, nem a motor tulajdonosa az a Kft. Vigyor A Simsont még egyenlőre én birtokolom!Kacsintás)

Tahinál Visegrád felé fordultam, és meg sem álltam a fellegvárig.

Nagyvillám felé jöttem vissza

de még rövid időre megálltam egy romkertnél, a kilátásban gyönyörködni.

2016.05.16.

Oldal: SIMSON-túrák 2016
Orosz Ferenc - © 2008 - 2024 - ofk.hupont.hu

Az ingyenes honlapkészítés azt jelenti, hogy Ön készíti el a honlapját! Ingyen adjunk: Ingyen Honlap!