Már alig várom!
Röviden a tervekről:
Elsősorban természetesen Eger és környékét szeretném bejárni. (Felsőtárkány, Zsuzsa-ház, Várkút, Almári domb, Stimecz- és Samassa-ház, majd Szilvásvárad, Bánkút, Csipkéskút, de a Mátra "átmotorozása" sem maradhat ki a programból.)
Órás barátommal azt terveztük, hogy egy 2 napos túra során körbemegyünk a Balatonon, - főleg északi part - és ha a váci Simsonos barátunk és az unokaöccse is csatlakozik hozzánk - vagy bárki más, akinek kedve van velünk motorozni - akkor egy 3 napos túra célállomása Tátra Lomnic és Zakopane lenne. (Persze mindezek sátoros túrák lennének.)
Egy napos túrák: Velencei-tó, Ráckevei sziget, Börzsöny, Hollókő, Visegrád-Esztergom, Tisza-tó... a többit majd meglátjuk.
Hát ezek voltak a tervek...
Aztán a motor közbeszólt.
Történt ugyanis, hogy a motorom a tavasz óta folyamatosan rakoncátlankodott. Hol a porlasztóval volt baj, hol a gyújtással, hol a kipufogóval, szóval jött minden egymás után.
A hibák önmagukban nem voltak komolyak, de amikor egy "kis" hibája van a porlasztónak, és egy "kis" hibája a gyújtásnak, akkor a kettő együtt már "nagy" hiba, - azaz nem megy rendesen a motor. Nos nálam ez történt.
Heteket hónapokat töltöttem azzal, hogy hol az egyik, hol a másik hibát javítottam, javíttattam meg, de mégsem akart az igazi lenni... Pedig magukat Simson-szerelőnek tartó emberekkel szereltettem, nem sok sikerrel.
Néha már legszívesebben eladtam volna, vagy felgyújtom, de az a lehetőség is felmerült, hogy az udvar sarkában fogja rozsdás ócskavasként végezni.
Aztán úgy augusztus közepe táján gondoltam egy merészet és szétkaptam elemeire a gyújtás, és a porlasztót is. (Persze előtte mindent elolvastam a neten a beállításokról, a trükkökről, és úgy gondoltam, hogy menni fog. Meg hát csináltam én ezt valamikor - húú de régen volt, úgy 1970 körül. Nagyapám és apám is motorszerelő volt, én is a motorok között nőttem fel, ellestem tőlük egy-két dolgot.)
A porlasztóban nem a gyári értékű fúvókák voltak, kicseréltem a gyár által megadott értékűekre. A henger felé lévő felfekvése "kifli" volt, felcsiszoltam, políroztam síkba, és persze az egész új tömítéseket kapott.
A gyújtásból kidobtam a taiwani/kínai vagy mit tudom én milyen ócska gyújtótekercset, és szereztem eredeti DDR-t, felpolíroztam a megszakító pofáit, lecsiszoltam a tengelyéről a rozsdát(!) kapott a filc is egy csöppnyi finom olajat, és a gyújtókábelt rendesen a helyére rögzítettem. (Ugyanis nem volt rögzítve, szinte lógott a levegőben.) Lecseréltem a hetekkel előtte a szerelő által rárakott vadonat új (persze, hogy kínai!) lendkereket, mert mint kiderült az előgyújtást nem lehet vele beállítani, ugyanis az ékpálya és a kiemelő dudor egymáshoz képest nem a gyári méreten vannak. (Tetszenek érteni ugye? Egy dobozából kivett, új lendkerékről beszélek.)Visszatettem rá a "régi" eredeti lendkereket, ami kiválóan teszi a dolgát.
Kapott még a motor egy rendes - nem hamisítvány! - Isolator gyertyát, és persze beállítottam a gyújtást-előgyújtást a gyár által megadott értékekre.
Vettem rá egy új komplett kipufogót, természetesen a szivar alkú, STAR változatot.
Majd rúgtam egyet a berúgókaron...
Aztán az óta motorozom.
Az elmúlt három hétben kb. 1500 km-t mentem vele úgy, hogy még a gyertyát se kellett kivenni. Megy mint a veszedelem, ha rendőrt látok azonnal fékezni szoktam mostanában, nehogy gyorshajtásért megbüntessen.
Tanulságok:
- amit magad meg tudsz csinálni, ne bízd másra, mert úgy is elrontják,
- ne használj utángyártott alkatrészeket, egy forintot sem érnek, szerezz régi eredeti DDR alkatrészeket, és azokat használd fel.
A motorjavítási időszakot lezártam, most már csak motorozok.
A spécin beállított és ragyogóan működő motorommal megtett túráimról havi részletezés szerint új menüpontokat nyitok, ott találod a történeteket.