Orosz Ferenc

Magamról, hobbiról, barátaimról, nosztalgiáról, tárgyaimról...

Már alig várom!

 

Király

 

 

Röviden a tervekről:

Elsősorban természetesen Eger és környékét szeretném bejárni. (Felsőtárkány, Zsuzsa-ház, Várkút, Almári domb, Stimecz- és Samassa-ház, majd Szilvásvárad, Bánkút, Csipkéskút, de a Mátra "átmotorozása" sem maradhat ki a programból.)

Órás barátommal azt terveztük, hogy egy 2 napos túra során körbemegyünk a Balatonon, - főleg északi part - és ha a váci Simsonos barátunk és az unokaöccse is csatlakozik hozzánk - vagy bárki más, akinek kedve van velünk motorozni - akkor egy 3 napos túra célállomása Tátra Lomnic és Zakopane lenne. (Persze mindezek sátoros túrák lennének.)

Egy napos túrák: Velencei-tó, Ráckevei sziget, Börzsöny, Hollókő, Visegrád-Esztergom, Tisza-tó... a többit majd meglátjuk.

 

Hát ezek voltak a tervek...

Aztán a motor közbeszólt.

Történt ugyanis, hogy a motorom a tavasz óta folyamatosan rakoncátlankodott. Hol a porlasztóval volt baj, hol a gyújtással, hol a kipufogóval, szóval jött minden egymás után.

A hibák önmagukban nem voltak komolyak, de amikor egy "kis" hibája van a porlasztónak, és egy "kis" hibája a gyújtásnak, akkor a kettő együtt már "nagy" hiba, - azaz nem megy rendesen a motor. Nos nálam ez történt.

Heteket hónapokat töltöttem azzal, hogy hol az egyik, hol a másik hibát javítottam, javíttattam meg, de mégsem akart az igazi lenni... Rosszall Pedig magukat Simson-szerelőnek tartó emberekkel szereltettem, nem sok sikerrel.

Néha már legszívesebben eladtam volna, vagy felgyújtom, de az a lehetőség is felmerült, hogy az udvar sarkában fogja rozsdás ócskavasként végezni.

Aztán úgy augusztus közepe táján gondoltam egy merészet és szétkaptam elemeire a gyújtás, és a porlasztót is. (Persze előtte mindent elolvastam a neten a beállításokról, a trükkökről, és úgy gondoltam, hogy menni fog. Meg hát csináltam én ezt valamikor - húú de régen volt, úgy 1970 körül. Nagyapám és apám is motorszerelő volt, én is a motorok között nőttem fel, ellestem tőlük egy-két dolgot.)

A porlasztóban nem a gyári értékű fúvókák voltak, kicseréltem a gyár által megadott értékűekre. A henger felé lévő felfekvése "kifli" volt, felcsiszoltam, políroztam síkba, és persze az egész új tömítéseket kapott.

A gyújtásból kidobtam a taiwani/kínai vagy mit tudom én milyen ócska gyújtótekercset, és szereztem eredeti DDR-t, felpolíroztam a megszakító pofáit, lecsiszoltam a tengelyéről a rozsdát(!) kapott a filc is egy csöppnyi finom olajat, és a gyújtókábelt rendesen a helyére rögzítettem. (Ugyanis nem volt rögzítve, szinte lógott a levegőben.) Lecseréltem a hetekkel előtte a szerelő által rárakott vadonat új (persze, hogy kínai!) lendkereket, mert mint kiderült az előgyújtást nem lehet vele beállítani, ugyanis az ékpálya és a kiemelő dudor egymáshoz képest nem a gyári méreten vannak. (Tetszenek érteni ugye? Egy dobozából kivett, új lendkerékről beszélek.)Visszatettem rá a "régi" eredeti lendkereket, ami kiválóan teszi a dolgát.

Kapott még a motor egy rendes - nem hamisítvány! - Isolator gyertyát, és persze beállítottam a gyújtást-előgyújtást a gyár által megadott értékekre.

Vettem rá egy új komplett kipufogót, természetesen a szivar alkú, STAR változatot.

Majd rúgtam egyet a berúgókaron...

 

Aztán az óta motorozom.

Az elmúlt három hétben kb. 1500 km-t mentem vele úgy, hogy még a gyertyát se kellett kivenni. Megy mint a veszedelem, ha rendőrt látok azonnal fékezni szoktam mostanában, nehogy gyorshajtásért megbüntessen. KacsintásNevetés

 

Tanulságok:

- amit magad meg tudsz csinálni, ne bízd másra, mert  úgy is elrontják,

- ne használj utángyártott alkatrészeket, egy forintot sem érnek, szerezz régi eredeti DDR alkatrészeket, és azokat használd fel.

 

A motorjavítási időszakot lezártam, most már csak motorozok.Nevetés

A spécin beállított és ragyogóan működő motorommal megtett túráimról havi részletezés szerint új menüpontokat nyitok, ott találod a történeteket.



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 22
Tegnapi: 22
Heti: 44
Havi: 2 134
Össz.: 827 205

Látogatottság növelés
Oldal: SIMSON-túrák 2015 tanulságok
Orosz Ferenc - © 2008 - 2024 - ofk.hupont.hu

Az ingyenes honlapkészítés azt jelenti, hogy Ön készíti el a honlapját! Ingyen adjunk: Ingyen Honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »